lördag 27 oktober 2012

Mat, dryck. Man, kvinna.


Eller man, man. Kvinna, kvinna. HERREGUD bara det är kärlek och så vidare.

Vad jag vill komma till. Den här mannen jag är gift med. Jag kom på vad jag lagade för att snärja honom. Det var andra gången han var hemma hos mig. Första gången drack vi bara kaffe och åt pepparkakor (men hembakade of course) och satt och gned våra ben mot varandra i en röd Klippansoffa jag hade då.

Men andra gången. Jag hade på mig en rubinröd top i spets som jag saknar än idag. Och jag hade lagat färskostfyllda lövbiffsrullar med klyftpotatis och paprikasås.

Den där såsen. Receptet kommer från vår granne i Järna, Solveig, en kvinna med många dyra hudkrämer, och det är ren matmagi.

Man skivar 2 gula paprikor och kokar med ett par deciliter grönsaksbuljong. Sen mixar man det tillsammans med 100 jävla gram rent smör och kryddar med cayennepeppar. Och sen lever man lyckliga i alla sina dagar.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar