tisdag 6 november 2012

Den perfekta kanelbullen

Det här med män som bara kan laga pannkakor alltså. Det är något visst med dem. Jag påmindes om en historia om min mormors pappa och när han skulle passa min morbror under en vecka på sommaren. Jag antar att mormor och hennes mamma var ute på någon slags resa och därför lämnat karlarna hemma. De arbetade väl, osv. Byggde kanske något på Emils (alltså min mormors pappas) hus, sågade ved, blev utmattade: lagade det enda Emil mäktade med.

Pannkakor.

I slutet på veckan bjöd grannfrun över de båda grabbarna på lunch, nu skulle de få något som de där männen väl inte klarade av att laga själva, hon tänkte väl att deras dagar mest bestod av köttmackor osv. Hon bjöd dem på: pannkakor.

Slut på den roliga anekdoten ur min släkthistoria. Nu till det viktiga, hur man bakar bullar just som Conrad. Har förstått att hans är något mera smörstinna än mina, men tekniken som Fredrik Östberg lärt mig och nu förmedlat till alla på internet är följande:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar